Cover

"Dost, už nebudeme platit daně Santorovi a jeho kamarádíčkům,“ píše pravicový deníkIl Giornale vlastněný Berlusconiho bratrem, který kritizuje veřejnoprávní televizi RAI. Jako reakci a nesouhlas s ohrožováním nezávislosti médií italský levicový deník La Repubblica iniciovalpetici, již už podepsalo 430 000 lidí. Deník Il Giornale totiž vyzval Italy, aby přestali platit koncesionářské poplatky a veřejnoprávní televizi RAI označil za "šunt".

Berlusconiho deník zkritizoval konkrétně první díl pořadu Annozero, jež odvisílala televizní stanice RAI2. Oheň na střeše vyvolal moderátor Michele Santoro, který si do nového pořadu pozval investigativního novináře Marka Travaglia, autora několika knih o Silviu Berlusconim. Pořad následně zkritizovali i někteří pravicoví politici a intelektuál blízký pravici Marcello Veneziani nazval celý RAI zaprodaným « cirkusem a nomenklaturou ». Levicová La Reppublica naopak poukazuje na paradox vlády, jenž vyzývá občany, aby odmítli zaplatit za veřejnoprávní službu, jen proto že konkuruje soukromým televizním stanicím Silvia Berlusconiho.