„Skandální odhalení: Europoslanci slíbili zákony za hotovost,“ píše 20. března v titulku list Sunday Times. Tato odhalení podle listu povedou k „jednomu z největších skandálů v třiapadesátileté historii parlamentu.“ Tři poslanci Evropského parlamentu – včetně bývalého rumunského vicepremiéra – přijali peněžní odměnu od reportérů, kteří se vydávali za lobbisty. Během osmiměsíční práci na reportáži novináři kontaktovali přes 60 europoslanců s otázkou, zda by měli zájem o placené pozice „poradců“. Na návnadu se chytilo 14 europoslanců. Tři z nich – Adrian Severin, bývalý vicepremiér Rumunska, Zoran Thaler, bývalý slovinský ministr zahraničí a Ernst Strasser, bývalý rakouský ministr vnitra – přislíbili, že předloží pozměňovací návrhy ke směrnici o pojištění vkladů. Návrhy týkající se směrnice, která má chránit vklady klientů v případě bankovního kolapsu, jsou nyní zahrnuty vúředních dokumentech parlamentu přesně tak, jak je falešní lobbisté napsali. Europoslanci, jejichž plat již nyní přesahuje 200 000 euro, nepočítaje nepotvrzené příspěvky, věřili, že budou za svou práci dostávat 100 000 ročně navíc, jako plat, poradenský honorář, či oboje dohromady.

„Strasserovi hrozí trestní stíhání,“ hlásá vídeňský deník Die Presse poté, co bývalý ministr zahraničí zareagoval na odhalení londýnského listu odstoupením z funkce. Strasser tvrdí, že se „ničeho nedopustil“ a svým odstoupením se pouze snaží zamezit „negativním dopadům“, které by aféra mohla mít pro rakouskou koaliční vládu. Měl též údajně podezření, že za aktivitami stojí cizí zpravodajské služby: Setkával se proto s nimi i nadále, aby se „dostal k těm v pozadí“. Avšak jak dokládají Sunday Times,Strasser též tajným reportérům řekl, že „lobbista je cítit. Je pravda, že já sám jsem něco takového. Takže musíme být velmi opatrní.“

„Kde Adrian Severin pochybil?“ ptá se deník Gândul, který svým čtenářům připomíná, že při svém zvolení do Evropského parlamentu v roce 2007 Severin rozpoutal protikorupční kampaň. Podle bukurešťského deníku necítí, “že by se dopustil něčeho ilegálního”. Služby, které poskytoval „nebyly lobbováním, pouze poradenstvím“. Sunday Times píší, že Severin reportérům zaslal email s tímto zněním: „Chci vás pouze informovat, že daný pozměňovací návrh byl včas předložen k projednání.“ Poté jim poslal fakturu ve výši 12 000 euro za „poradenské služby týkající se kodifikace směrnice 94/19/EC, směrnice 2009/14/EC a jejich pozměňovacích návrhů.“