Democrazia - Potere, utilizzare con moderazione

Published on 4 November 2010 at 16:44

Democrazia

Potere, utilizzare con moderazione

La Repubblica

Abusare dell'autorità è una tentazione costante per coloro che la detengono. Per questo le democrazie moderne dispongono di rigide regole in materia. Ma come le azioni di Silvio Berlusconi sembrano dimostrare, il rapporto di fiducia tra governanti e governati è sempre a rischio.

 

Polonia-Lituania

Alta tensione tra Varsavia e Vilnius

Rzeczpospolita

I rapporti tra i due vicini si stanno facendo sempre più difficili. Al centro della polemica c'è la questione dei diritti linguistici della minoranza polacca in Lituania, ma i motivi di rivalità sono ben più ampi e radicati.

 
 

Democrazia

Le grandi orecchie del potere

Presseurop

 
 

Irlanda

La pazienza è finita

The Irish Times

 
 

Diplomazia

Parigi fa pace con Pechino

Les Echos

 
 

Cartoon

Meccano

Stephff
 

Categories

Was this article useful? If so we are delighted! It is freely available because we believe that the right to free and independent information is essential for democracy. But this right is not guaranteed forever, and independence comes at a cost. We need your support in order to continue publishing independent, multilingual news for all Europeans. Discover our membership offers and their exclusive benefits and become a member of our community now!

Are you a news organisation, a business, an association or a foundation? Check out our bespoke editorial and translation services.

Support independent European journalism

European democracy needs independent media. Join our community!