Wesprzyj niezależne europejskie dziennikarstwo dostępne dla WSZYSTKICH, przekazując darowiznę na rzecz VoxEurop

Monitor

  • Miasto: Podgorica
  • Język: Serbski
  • Nakład: 7 000
Monitor

Monitor, założony w październiku 1990 r. w Sarajewie, był początkowo tygodnikiem miarodajnym dla jugosłowiańskich środowisk intelektualnych, czego wyrazem był zwłaszcza jego ostry sprzeciw wobec nacjonalistycznej polityki Slobodana Miloševicia. Następnie, po rozpadzie Jugosławii, stał się pismem czarnogórskich elit nacjonalistycznych. Po przenosinach do Podgoricy czasopismo regularnie potępiało korupcję reżimu Milo Dukanovicia, który krytykowało także za autokratyczne odchylenie. Monitor przez długi czas częściowo utrzymywał się ze środków organizacji pozarządowej Open Society finansowego potentata George’a Sorosa, a obecnie jest kontrolowany przez koncern wydawniczy Montenegropublic należący do magnata Miško Perovicia.

Linki zewnętrzne

Ostatnia aktualizacja: 31 grudnia 2018