Cover

"Basta, nu vom mai plăti taxe lui Santoro şi camarazilor săi". După apelullansat de către La Repubblica în apărarea libertăţii presei – care a strâns potrivit cotidianului de stânga mai mult de 430 000 de semnături – este rândul lui Il Giornale să lanseze o iniţiativă populară, invitând italienii să nu mai plătească redevanţa tele.

Este vorba pentru acest ziar berlusconian de a "pedepsi" canalul RAI, televiziunea publică, pentru "porcăriile" difuzate în timpul primei difuzări a "Annozero", pe RAI2. Emisiunea era prezentată de către jurnalistul de stânga Michele Santoro, şi unul dintre invitaţii-vedetă este jurnalistul de investigaţie Marco Travaglio, autor al mai multor lucrări despre Silvio Berlusconi.

Mai mulţi membri ai guvernului au acuzat emisiunea de a fi criticat exagerat preşedintele Consiliului. În Il Giornale, Marcello Veneziani, unul dintre cei mai la vogă intelectuali de dreapra, acuză RAIde a fi "un circ" în "solda sindicatelor, partidelor şi a nomenclaturii". Opoziţia de stânga remarcă paradoxul guvernului care invită publicul să refuze plata unui serviciu public, concurent al televiziunilor lui Silvio Berlusconi.