Cover

„Afera podsłuchowa: złapani na gorącym uczynku”, to nagłówek z dzisiejszego The Independent. Centrolewicowa gazeta donosi o dalszej części skandalu z dziennikarzami imperium Ruperta Murdocha w roli głównej. W jego wyniku News International zmuszony już został do zamknięcia tabloidu News of the World, ale to nie koniec. Otóż dziennik zamieszcza nie tylko wspomniany nagłówek, na pierwszej stronie jest również skan listu napisanego do szefów koncernu przez Clive'a Goodmana, byłego dziennikarza firmy, który w 2007 r. trafił w związku z aferą za kratki. Pisze on, że redaktorzy News International „dobrze wiedzieli” o włamywaniu się do skrzynek prywatnych osób. Co więcej, popierali je. Według Goodmana podczas kolegiów redakcyjnych o podsłuchach mówiło się otwarcie.

Jak zauważa Independent, oznaczałoby to, że w całą sprawę zamieszany jest również Andy Coulson, ówczesny redaktor naczelny dziennika, a potem… doradca Davida Camerona ds. mediów. Poza tym, list „rodzi wątpliwości co do kluczowych fragmentów zeznań” , które Rupert i James Murdoch złożyli przed komisją parlamentarną w zeszłym miesiącu. Komentarz redakcyjny jest bezlitosny i domaga się, by cała trójka „pojawiła się przed Izbą Gmin, by się wytłumaczyć”. Dziennik nawołuje: „Dość wymówek, dość zwlekania”.