Zjednoczone Królestwo
The Guardian, 24 lutego 2010

Murdoch i zniesławienie pod ostrzałem

Opublikowano w dniu 24 lutego 2010 o 14:11
The Guardian, 24 lutego 2010

Cover

Miażdżący raportpisze dziennik Guardian ‒ opublikowany dzisiaj przez międzypartyjną komisję do spraw standardów prasowych, prywatności i zniesławienia nie zostawia suchej nitki na należącej do magnata medialnego Ruperta Murdocha gazecie News of the World. W zeszłym roku gazeta ta wywołała skandal, gdy się okazało, że instalowała podsłuchy w telefonach policji, członków rodziny królewskiej i rządowych ministrów „na skalę niemal przemysłową”. Według Daily Telegraph, raport wypowiada się również na temat brytyjskich przepisów dotyczących zniesławienia. Angielskie prawo, które zezwala cudzoziemcom wnosić pozwy o naruszenie dóbr osobistych w tamtejszych sądach bez względu na pochodzenie, zostało określone jako „zbyt elastyczne” i będące „zagrożeniem dla reputacji Wielkiej Brytanii jako kraju cieszącego się wolnością słowa”. Żądając niezwłocznego powstrzymania tej „sądowej turystyki”, autorzy raportu domagają się jednocześnie wszczęcia śledztwa w sprawie kontrolowanego przez Murdocha giganta medialnego, News International.

Are you a news organisation, a business, an association or a foundation? Check out our bespoke editorial and translation services.

Wspieraj niezależne dziennikarstwo europejskie

Europejska demokracja potrzebuje niezależnych mediów. Voxeurop potrzebuje ciebie. Dołącz do naszej społeczności!

Na ten sam temat