Rumunsko-Velká Británie

„Jak si Daily Mail vymyslel zprávu o rumunské invazi“

Zveřejněno dne 12 listopadu 2013 v 10:43

Cover

„V lednu tu zbude jen koza.“ Těmito slovy začíná reportáž, kterou otiskl 10. listopadu list Daily Mail a podle níž „polovina obyvatel“ vesnice Sacoşu Turcesc (západní Rumunsko) „netrpělivě čeká, až se 1. ledna 2014 přestěhuje do Velké Británie“, kde se Rumunům a Bulharům otevírá pracovní trh.

„Tato historka se zakládá na podvodu!“ hlásá Adevărul. „Novináři se vydávali za zaměstnavatele a Romům, kteří v reportáži vystupují, dokonce přivedli na dvůr kozu!“ píše list.
Britští novináři „zapomněli na realitu a přijeli sem z Londýna s předem vystavěným scénářem, který měl poškodit image země,“ domnívá se deník a uzavírá: „Není se čemu divit, protože britští novináři mají s očerňováním Rumunů dlouholetou zkušenost.“

Are you a news organisation, a business, an association or a foundation? Check out our bespoke editorial and translation services.

Podpořte nezávislou evropskou žurnalistiku.

Evropská demokracie potřebuje nezávislá média. Voxeurop potřebuje vás. Přidejte se k naší komunitě!

Na stejné téma