Rumunia-Wlk. Brytania

„Jak Daily Mail wymyśla informację o inwazji Rumunów”

Opublikowano w dniu 12 listopada 2013 o 10:32

Cover

„W styczniu zostanie już tylko koza”: tak zaczyna się reportaż zamieszczony 10 listopada na łamach Daily Mail, według którego „połowa mieszkańców miasteczka Sacoşu Turcesc (w zachodniej Rumunii) czeka niecierpliwie na 1 stycznia 2014 r. i na przeprowadzkę do Wielkiej Brytanii”, korzystając z otwarcia rynku pracy dla Rumunów i Bułgarów.
„Ta historia zrodziła się z oszustwa!”, oburza się Adevărul, przekonując, że „dziennikarze przedstawili się jako pracodawcy, postawili nawet kozę na podwórku Romów, bohaterów reportażu!”
Brytyjskich dziennikarzy „nie obchodziły realia, przyjechali z Londynu z gotowym scenariuszem, który miał zaszkodzić wizerunkowi kraju”, uważa dziennik, konkludując: „Nie ma w tym nic dziwnego, brytyjscy dziennikarze już od dawna mają zwyczaj oczerniać Rumunów…”

Are you a news organisation, a business, an association or a foundation? Check out our bespoke editorial and translation services.

Wspieraj niezależne dziennikarstwo europejskie

Europejska demokracja potrzebuje niezależnych mediów. Voxeurop potrzebuje ciebie. Dołącz do naszej społeczności!

Na ten sam temat